10 Şubat 2010 Çarşamba

TAKI'ntılar 4



Vee işte yine yapımı kolay,yine şık ve yine şıkır şıkır bir kolye daha..Kristal taşları gerçekten çok seviyorum,boy boy çeşit çeşit ışık altına koyup izlesem bile yeter bana,ki bir de bu takıları yaparkenki hevesimi tahmin edin:)






MALZEMELER;

1.Altın rengi ip
2.Tığ
3.Büyük boy,ikişer adet şeffaf,kırmızı ve kahverengi kristal boncuk
4.Değişik renk ve boylarda kristal boncuk
5.Yuvarlak sarı aparatlar
6.Uzun ince zincir
7.Oval halka(genelde takılarımda kullandığım için bu sefer resime zincir olarak ekledim,halka yerine değişik durması açısından takılarınızda tercih etmelisiniz)









İlk önce istediğimiz boy ve renklerdeki boncuklarımızı gelişigüzel ipimize diziyoruz.Zincir çekilerek yapılan bu kolyede boncuklar ipin sarılı olduğu,makara kısmında kalıyor ki ördükçe hem ipimiz bitmesin hem de uzunluğunu ayarlıyabilelim.Başladığımız kısımda yaklaşık 20 cm pay bırakalım çünkü o iplerle sabitleyeceğiz.Sanırım zincir çekmeyi bilmeyenimiz yoktur oyüzden okadar detaya girmiyorum.






Gördüğünüz gibi ben 3 sıra yaptım ama bunu çoğaltmak size kalmış.





Sonra bu 3 bölümün ucunda bıraktığımız iplerin dibinden düğüm atıp şeffaf,kırmızı ve kahverengi boncuklarımızdan geçirip oval halkaya yine düğüm atarak sabitliyoruz.Halkaya düğüm attıktan sonra ipin kalan kısmını küçük kahverengi boncuğun içine sokmaya çalışın ki görüntü kirliliği yaratmasın.Diğer uca da aynı işlemi tekrarlayın.





Oval halkaları zincire geçirip kolyemizi tamamlıyoruz.Zincirin boyu fotoğrafta çıkmamış ama benimki bayağı uzun,siz istediğiniz gibi ayarlarsınız artık.





3 yorum:

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bu da çok şık ve kolay. Eline sağlık canım. Elimde kalmış kristal boncuklarımı bu şekilde değerlendirebilirim sanırım. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Sevgili Fatoj, renkleriyle ışıl ışıl tasarım çıkmış ortaya ellerine emeğine sağlık. Sevgiyle kalın...

FATOJ dedi ki...

çok teşekkür ederim,umarım anlaşılır anlatabiliyorumdur