3 Mayıs 2010 Pazartesi

''PARMAK İZİ''



Henüz çerçeveletmedim diye yayınlamak istemediğim, kendi birebir parmak izimi çalıştığım resim.....Aslında resim denmez,tablo denmez,fotoğraf hiç denmez..Ne diyeceğimi bulamadım:)


Normalde biliyorsunuz ki, yaptığım herşeyin detaylarını anlatırım..Ama bu yazımda bir değişiklik yaparak sizin fikrinizi almak istiyorum...Beni bayaa oyaladığı için sizlerden daha pratik fikirler gelir diye düşünerek yapılışını bir süre sonra paylaşacağım...Biraz aklınızı zorlamanızı istiyorum,lütfen fikirlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin....


Parmak izimi nasıl almış ve büyütmüş olabilirim?
Yada bu parmak izini kağıda nasıl aktarmışımdır?? :)


54 yorum:

Banuca dedi ki...

Ben olsam:
Parmağımı stampaya bastıktan sonra bir cama basarım, o camı bir yere sabitleyip arkasından ışık veririm, istediğim büyüklüğe erişene kadar bir pano ile arasını açtıktan sonra pano üzerinde şeklini çizerim.
Enteresan bir fikir parmak izini tablo haline getirmek, nerden aklına geldi bu:) Değişik fikirleri severim, fikrine sağlık...

Nedret dedi ki...

Çikolataya mı batırdın yoksa parmağını?:))) Sevgiler.

FATOJ dedi ki...

Güzel fikirler:D devamını bekliyorum:)

İğne İle İplik dedi ki...

Süper fikir Banuca:) Aynı mantıkla asetat kağıdı ve tepegözde mantıklı olabilir:) Ben olsam düzbeyaz kağıda çıkardığım izi tarayıcıyla pcye atardım. Gerisi fotoshop yada illustrator programlarına kalırdı;) Sonra tekrar büyük ebatta baskı alır duvara geçerdim:)

FATOJ dedi ki...

Maşallahınız var bayanlar,iyi ki uygulama şeklim zor,kolayını bulalım dedim:)
Birçok yolu denemiş olarak,parmak izi sandığınız kadar net olmuyor büyütünce yada resimdeki gibi çizgi çizgi;)

DenDen dedi ki...

Hiçbir fikrim yok özellikle bu saatte ama nasıl yapıldığını öğrenmek isterim belki günüüüün birinde yaparım kolay yoldan sadece merhaba demek istedim (bu arada kısa yazmıştım ama nedense kursorü araya alıp uzattıkça uzattım yinee:)

FATOJ dedi ki...

Özden abla artık senin yapacaklar listenin birinci sırasına benim bi projemi koyman için uğraşacağım,yaptıklarımı beğeniyorsun yapmak istiyorsun ama olmuyor,yapmanı bekliyorum:)

Hi Luca..Thanks your nice comment.I think your main language is italian,you're so lucky..I want to learn but i have not enough time:(
I'll write on your blog what i'm thinking about yours...

You said ''I hope you'll be one of my followers'' but you're not my follower;)
Take care.

KUMSALDA dedi ki...

bence sankı baskı yapılmış ve büyütülmüş üzerinden geeçilip istenilen yere baskılanmış gıbı duruyor ::)) ne dersin fatoj

FATOJ dedi ki...

Evet kumsalda bu tarz çalışmalar genelde böyle oluyor :) ama sence baskı nasıl yapılmış ve nasıl büyütülüp istenilen yere baskılanmış:)

DenDen dedi ki...

Fatojcuğum herkesin yeteneği farklı bence bizim yeteneklerimiz kesişmiyor bile. Sen bildiğin gibi devam et ilgiyle takip ediyorum

KUMSALDA dedi ki...

ŞÖYLE OLABİLİR.ASETATTA BÜTÜLÜP.İSTENİLEN YERE ÇİZİLEN RESİM BASKI YADA YAPIŞTIRILIP YAKMA TEKNİĞİ KULLANILMIŞ OLABİLİR YADA TRANSFER TEKNİĞİ NE DERSİN ??

KUMSALDA dedi ki...

artık açıkla cnm sende naz yapma artık dımı kızlar??

uğurböceği dedi ki...

sen yapmışsın eline sağlık pekde güzel ve farklı olmuş.

Adsız dedi ki...

Harika bi fikir, muhteşem olmuş çerçeveyle dahada şık olur çook beğendim ellerine sağlık canım(:

uğurböceği dedi ki...

bend eböyle değişik şeyleri severim .yeni evime bu tarz bir iki taplo almayı istiyorum.

bilge dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK NASIL YAPILDIĞI KONUSUNDA HİÇ FİKRİM YOK AMA İLGİNÇ BİR DÜŞÜNCE PARMAK İZİNİN TABLO OLMASI SEVGİLER..

burcu d. dedi ki...

cog güzel olmus, eline saglik...daha individual bir calisma olamaz zaten :)

take care!

Adsız dedi ki...

lamento no comprender tu idioma,tampoco en el traductor mío,existe,lo cual no está bien,pero la belleza de este blog,su contenido,es MUY BEAUTIFUL! very nice!
un abrazo enorme,bienvenida!
lidia-la escriba

Unknown dedi ki...

Banuca'ya katılıyorum.Ama fikrinide çok beğendim. Kimsede olamicak bişi hemde bu sonuçta sadece bir tane var koca evrende:)
Bu arada sitene bayıldım.Müziklerine özellikle.Müzik zevkin gerçkten iyi.Artık takip listemde bu sitede olucak:)
www.seaofmls.blogspot.com

Adsız dedi ki...

comentario y aporte, las huellas digitales fueron estudiadas y perfeccionadas, por un Argentino,Vucetich, ninguna es igual a otra, ni siquiera las de gemelos, o mellizos, es la manera mas simple de buscar datos,de lo que desees...en argentina, hay una base de datos-viejísima-ya que no la usan los forenses ,o los imnvestigadores,
para nada...
bello blog y gracias por las explicaciones, sobre como proceder, enla pintura!
un abrazo
lidia-la escriba

YeMeK vAkTi dedi ki...

çok güzel olmuş çok hoş bir fikir gerçekten ellerine sağlık..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fatoj'cum nerelerdesin ya hu? Kayboldun ortalardan. Herşey yolunda mı? Bir ses ver, özledik seni...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba Adaşım bloğunu arkadaşları gezerken gördüm hiç dikkat etmemiştim Soyadımız bile aynıymış.Bugün fark ettim doğrusu hoşuma gitti.Şöyle biraz gezindim Maşallah çok beceriklisin.Değişik tasarımlarını bekler öğrenim hayatında başarılar dilerim.
Arada sırada bana misafir olursan sevinirim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

BİLGİSAYAR TARAYICISININ CAMINA PARMAĞI BASTIĞIM TIRRRR TARARIM SONRADA EKRANA GELİR BÜYÜTMEK KOLAY

YADA FOTOKOPİDE PARMAK BASARIM AMA O PEK ETKİLİ OLMAZ ORDAN DA BÜYÜR

Mutluanne dedi ki...

Fotokopi ile büyültmüş olabilirsiniz sonrada baskı yapılmış gibi sanki bence

Balaphoto dedi ki...

Great work, felicidades!!!

Frank, Barcelona

http://balapertotarreu.blogspot.com

Dawn dedi ki...

sitenizi yeni keşvettim çalışmalarınız gerçekten çok güzeller tebrik ederim.

Volkan ERTUNÇ dedi ki...

parmağın fotokopisini çekmek dahice di mi?

Unknown dedi ki...

süper süper süper =)

Unknown dedi ki...

süper olmus cnm elerıne saglık
ben de bloguma beklıyorum sevgiler;
www.ozgesipahioglu.blogspot.com

Unknown dedi ki...

süper olmus cnm elerıne saglık
ben de bloguma beklıyorum sevgiler;
www.ozgesipahioglu.blogspot.com

Toyin O. dedi ki...

interesting blog!

http://youcanfacetodaybecausehelives.blogspot.com

modda twin dedi ki...

cok sevdim..

MODA GEZGİNİ dedi ki...

sanat şahaseri dedim ben..blogun çok güzel.keyifle izledim canım.mükemmel becerilerin var.izleyicin oldum bile:)sewgiyle kal.

Carla dedi ki...

Congratulations lovely Blog,
Kisses from Brazil,
Carla

STİLETTO dedi ki...

harıka bır fıkır..
orjınal ve tek olacak bır eser :))


berrın..

Filiz dedi ki...

çok hoş bir çalışma olmuş,tebrikler:)

leyya dedi ki...

merhaba sevgili fatoj.neden daha evvel keşfetmemişim burasını diye hayıflandım:)herşey çok güzel ve özenli.iznin olursa tutorial blogumda linkinle birlikte baykuş bardak altlığı yazını paylaşmak isterim.selam.

FATOJ dedi ki...

Sevgili Leyya,
Öncelikle izin alman beni gerçekten çok mutlu etti,tabii ki paylaşabilirsin..uzun süredir birşey yayınlayamıyorum ama en kısa zamanda tekrar döneceğim inşallah...
Sevgiyle kal

Vivi melo dedi ki...

Adorei tudo!!!
Parabéns!!!

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.
mutlu pazarlar diliyorum
çok beğendim arkadaşım.süper görünüyor cidden

Sophia's Lover dedi ki...

Başka Yarınlar

İmrûz cemâl-i tü sîmâ-yı diger dâred
İmrûz leb-î nûşet helvâ-yı diger dâred

Bugün yüzünde bir başka güzellik var senin,
bugün dudağında başka bir tad var,
boyunda başka bir yücelik
Bugün kırmızı gülün bir başka daldan

Ayın gökyüzüne bugün sığmamış
Göklere benzeyen göğsün bugün daha geniş
Hangi yanından kalktın bu sabah, söyle,
bir başka kavga var dünyada senin yüzünden,
dünyada bir başka gidiş

Biz senin gözlerinden gördük
arslanlara meydan okuyan o ceylanı,
Başka bir ovası var o ceylanın bugün
iki cihandan da dışarı

Seven insanın ayağı mı yok,
işte ona ölümsüzlük kapandı
Yukarlarda onunla uçar gider

Gözlerinin denizinde onu arama
Oinci bir başka denizde

Bakarsın bugün sever bu yürek,
yarın sevilir bakarsın

Yüreğimin özünde başka yarınlar var

Mevlana Celaleddin Rumi



Mavlana Rumi, 30.09.1207, Balkh, Persian

EDA PANCAR dedi ki...

merhabalar,
blogunuzu da parmak izi çalışmanızı da çok beğendim, biz de denemiştik ama fotokopiyle büyütülmüyor, dokusu bozuluyor, yönteminizi açıklarsanız çok sevinirim...

SeneminYemekleri dedi ki...

Geleceği oluşturacak her yeni günün bir önceki günden daha güzel, isteklerinize uygun ve sizi daha da mutlu etmesi dileğiyle. Mutlu Yıllar!

müzik şahene :)))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fatoj'um, bıraktın mı blog yazmayı? Arada uğruyorsun galiba ama bana geri dönmedin:(
Mutlu yıllar canım. Yeni yılda seni burada daha çok görmeyi umuyorum...

FATOJ dedi ki...

Yok ablacım olur mu hiç bırakır mıyım:)Sadece uzun süreli ara vermek zorunda kaldım..Okul bitti staj falan derken İstanbul yoğunluğuna ayak uydurmaya çalışıyorum.. Ama hayatımı tamamiyle yoluna koyayım tekrar en kısa sürede aranıza döneceğim inşallah...
HERKESE MUTLU YILLAAAR....

Adsız dedi ki...

Mikołaj zaprasza Ciebie do pozostania z nim na zawsze w niebie budując w nim Niebo.
Radosnego 2011!

KURABİYECİCİ dedi ki...

bayıldım sayfanıza bu gecede bu sayfada sabahlarım kesin ellerinize sağlık

fialka012 dedi ki...

Krásné...

Toyin O. dedi ki...

Nice looking picture:)

yumukeller dedi ki...

çok merak ettim ben de nasıl yapıldığını? ama çok hoş olmuş elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

tum blogu okumaya oldukca iyidir

bahar006 dedi ki...

Projektörle çok rahat çalışılabilir tahmin ediyorum, blogun çok sevimli bu arada, izlemek istedim ancak birkaç gündür genel bir sorun var galiba, mümkün olmadı bu yüzden.

guzelliknehri dedi ki...

fotoğraf makinasıyla çekip önce paintte renleri ters çeviririm. Sonra kontrastı arttırıp resmi büyütüp çıktısını alırım. Sonra da boyarım üstünden =) ama harika bir tablo olmuş. tebrikler