3 Mart 2010 Çarşamba

BASİT PROJELER;İĞNEDANLIK



Resmen burada yazmayı,paylaşmayı özledim..Ama cidden boş durmuyorum süper projeler var yine fakat fotoğraf üzerine oldukları için ne yazık ki fotoğrafçıya bi türlü yolum düşmedi.Ben de bu süre zarfında dış kısımlarını bitirdim sadece resimleri yapıştırmak kaldı..Aslında ana hatlarıyla bahsediyim dedim,sonra da bitmeden paylaşmak içime sinmedi.

Zaten başlamaz olaydım bi scrapbook maceram var ki dillere destan(!)Parmağımın şişliğinden iki gün hiç birşey tutamaz hale geldim yeni yeni iniyor şişliği,bende hemen geçtim blogumun başına tabii ki:)Bir türlü bitmeyen 2 projenin yanında elimin altında bulunması gereken her defasında kesin iğne kaybettiğim fotoğraf küpünü yaparken iğnedanlığın ne kadar önemli olduğunu keşfettim.Dikişle uğraşanlar mutlaka kullanıyordur ama ben bırak kullanmayı hiç görmedim bile bi yakınımda...Aslında bu tür projeleri paylaşan arkadaşlar var ama iş yaparken herşey en yakınınımda olsun ilkesiyle bileziğe uyguladım.Neyse işte kendi kafama göre basit ama kullanışlı bir şey yaptım:)




Tamamen elinizin altında olan,çok basit malzemelerle yapabilirsiniz bu iğnedanlığı.Ben boş bi krem kutusunun kapağını kullandım.Aklıma kavanoz kapağı falan da geldi ama ağırlık yapıp sağa sola düşer diye plastik tercih ettim.Yukarıda resimlediğim gibi parça kumaşlarla kapladım.2 kat yaptım çünkü kumaş ince olduğundan kapağın pembeliği belli oluyordu.










Kapağımızı kapladıktan sonra gerekli olan diğer malzemeler;istediğiniz bir kumaş(ben renginden dolayı saç bandımı tercih ettim) ve eski bir bulaşık süngeri:)






Üst bölümü süngerden ayırıp uzunlamasına ikiye kesiyoruz.Gülün düzgün olması için kenar kısımlardan da keserek yuvarlak bi hat oluşturuyoruz.Daha sonra ilk kullanacağımız parçanın ucunu verev yapıyoruz ki başlangıçta potluk oluşmasın.








1-2.Bandanayı keserek düz bir kumaş elde ettim

3.Daha önce anlattığım gülün yapımıyla aynı fakat sünger yerleştirdiğim için biraz bahsediyim istiyorum.

4.Gülün göbek kısmını oluşturuyoruz.

5.Bu resimde gördüğünüz gibi zaten gülü oluştururken kumaş ikiye katlanıyor bu bize süngeri yerleştireceğimiz kısımı gösteriyor.

6.Sabitlemek için alt kısmın belli yerlerinden dikiyoruz.

7.Süngeri yerleştiriyoruz.

8.Kıvırarak gülü yapmaya devam ediyoruz.

9.Birkaç kıvırmadan sonra yine alttan ve içten görünmeyecek şekilde dikiyoruz.

10.İlk parça süngerin olduğu bölüm bittikten sonra ikinci parçayı ucuca getirip devam ediyoruz.

11.Son kez sabitliğine ve dayanıklılığına emin oluncaya kadar dikiyoruz.

12.Gülümüz kapağa yapıştırmak için hazır.


Gülü kapağa,kapağı da bileziğe silikonlayarak iğnedanlığımızı tamamlıyoruz.


Çok zor gibi uzun bi anlatım oldu ama yapımı burada paylaşımımdan daha kısa bi zaman aldı:)


11 yorum:

nazar07 dedi ki...

Tebrik ederim çok şık tasarımlar var sayfanızda ellerinize hepside birbirilerinden güzeller.Sevgiyle kalınız:)

serpil dedi ki...

Kolay ve şık , ellerinize sağlık Fatoş hanımcığım, çok keyifli çalışmalar yapıyorsunuz, sevgiler :)

şehnaz dedi ki...

çok iyi bir fikir...çok beğendim...ellerine sağlık...sevgiler...

DenDenAk dedi ki...

Çok güzel olmuş yine blogun bir hobi kitabı gibi belki daha sonra kitaplaştırısın

FATOJ dedi ki...

çok teşekkür ederim herkese açıkcası bunu ekleyip eklememe arasında kalmıştım basit diye,işinize yarar inşallah:)
Özden ablacım valla güzel olur hele ozaman neler yaparım artık:)

GÖNÜL dedi ki...

çok şık bir iğnedanlık tebrikler elerinize sağlık

anna kowal dedi ki...

It's very practice! :)

FATOJ dedi ki...

that's right,so i said easy projects:)

Arzu-hâl dedi ki...

Lisede konfeksiyon dersinde ben de yapmıştım ama bilek kısmına kalın lastiklerden dikmiştim. Bileğinizi sardığı için sağa sola dönmüyor.

FATOJ dedi ki...

Doğrudur ama lastiğin sıkma ihtimali de var. Bileziği yukarıda takınca yine hiç bir şekilde kayma olmuyor.

Esce dedi ki...

süpper olmuş ellerıne saglık.